Wednesday, August 10, 2011

mati

mati itu pasti ye kawan2..makhluk2 allah suma pasti ah mati kn...

kawan2,ahli keluarga kita yg kita syg sgt2 tu,tiba2 pun boleh balik kepada allah..

boleh jadi kita boleh jangka,sebab mereka dah sakit lama kn,boleh jadi jugak kita kat tempat belajar kn pstu tibe2 dpt  kol dr rumah...waaa seram jjer..

kadang2 kalau mak or ayah aku kol kn,cuak gile nk agkt..lg2 kalau malam2 buta ke kn,pstu dgr mcm bunyi bising2 ramai org kat belakang,laju je mulut tanya..ibu kat mna?kenapa kol?..cuak2..

alah,even kalau kita kat rumah pun,mak ayah kita kuar rumah,risau je klau lame sgt..

and bila petang tadi mak mesej..kakak,bawak putih gi kinik,dh 2 hari xnk makan..

walaupun tgh dlm kelas kn,sggup curi2 balas mesej...kucing kesayangan tu beb..

racist betol mak aku nih..after 4 ekor kucing kitorg mati,yg putih ni aje die bwk gi kinik amek injection..mentang ah yg lain tu xbrpe nk syg sgt kn haha..
putih ni manja gile gile dgn kitorg,..kalau aku balik rumah kn,harus!harus!tido dgn die..bukan jenis yg die nmpk aku masuk bilik pstu die ikut,pstu terus duduk atas lap aku..pstu terus baring2 manja...comel gile kau...memang haram jadah ah perangai kucing aku mcm tu,terkejut aku...kena pukau ke hape

haruslah aku yg pggil die...pstu tgkp die...dukung terus..terus bwk masuk bilik senyap2..kang bising2 kang bising bapak aku..die cukp xsuka aku tidor dgn dak putih tw..pstu baringkn putih atas selimut ke,bantal ke,konon nak bagi selesa lah kn..pstu main2 dgn kaki,belai2..smpai die terlena..gigih x gigih nak rebut kasih syang kucing..haha

kadang2 mud die baik die ok lah,kalau mud die xbaik..mesti die nk lari2 punye ah..aku terus peluk die kuat2..hempap badan die,ke baring atas die ke kn..spya die xleh lari...wahahahaha *gelak puas*

suka betol aku kalau die mengiau2 marah...comel gile..aku mmg pelik sikit,aku lg suke dgr budak menangis dr dgr budak gelak..entah,mcm puas..hahaha mmg kejam sikit..sikit ke mcm tu?

vet tu kata skrg ni ada virus antre kucing2 tu..ala mcm selsema burung tu,tp bezanye ini selsema kucing..dan kucing anda xselsema pun..bersin apetah lagi..resdung pun xjugak ye..cume,mereka mcm xnk mkn,xnk minum pun,nak tido je..eh,entah2 mereka berpuasa!haha..x,x..dorg sakit tu..dorg xde mud..

aku ckp dengan ibu,ibu jerit dekat die...putih!kau jangan mati eh..wuwu sedih aku kalau die mati..ibu cerita,adik aku yg last ckp kt putih...putih,jgn lah pergi lagi...sayu beb!adik aku yg last tu mmg ayat die pelik2 sikit,pdhl bru drjh 6..

kalau baca yaasin kat kucing,rasa2nye waras ke harus ke macam mne ye

1 comment: