Tuesday, November 30, 2010

saya pun nak lawa jugak!

hari tu, nak kuar hang out dengan kawan

di sebabkan aku ni obses kurus,aku mula berfikir2 nak pakai tight,sebab aku selalu rasa tight tu buat orang jd kurus automatik

tengok sikit,paha x kecik mana terus otomatik otroman jadi slim

memang dah bawak kuar lar,tight yang sebenarnya seluar tidur itu,semata2 nak nampak kurus

keji kan diri sendiri

namun begitu,aku decide untuk tak pakai seluar tu,

"baik nampak hodoh sekarang dari kena seksa kat neraka,kau kena jaga aurat kan,so deal with it",seraya berkata di dalam hati.

betol kan,kita wanita islam haruslah ikut kan,terus terpikir,nak buat post pasal pakaian seswai untuk diri sendiri lah

lagipun sebenarnya tengah tercari-cari ape imej yan seswai dengan bentuk badan gemuk dan pendek inih T.T

ini adalah contoh2 attire yang aku minat untuk try,n rasa akan nampak cantik,yet sopan,yet yet buat aku nampak kurus
dan juge seswai nak gaya tudung aku,tudung jatuh bawah

1. blouse labuh

satu lagi yang aku perasan,kalau baju ada cerut kat lengan tuh,pun jd instant kurus jugak

ini macam nice juak lah,kalau ada size besar,alah sedih lah cakap pasal size,menci



ini paling nice,still nak pilih warna tudung kdg2 problem lah




2. long skirt-padan dengan baju shirt pendek lah kot

skirt denim,aku ada satu,tapi sejak sendat sebab dah gemuk,tak pakai dah,tsk tsk
tapi skirt denim memang terbaik ah



kain die mesti lembut,so nanti kain tu cm jatuh lantas bestie terfikir nampak kurus lah kau haha




tapi problem nye,nak pakai dengan ape long skirt eh,biasanye orang pkai dengan t shrit ketat,perasan x?

rasa seswai tak pakai dengan baju lengan panjang macam nih....






yang ni paling suke,die pendek tapi lengan panjang seswai sangat nak pakai dengan long skirt kan






ini pun macam very 'in' skrang,suke sebab de loose je,so kurus lah,main point sume benda pun untuk bagi nampak kurus



style dah okeyh dah,tudung tak boleh blah

3.seluar-mestilah kena pakai yang longgar2,paha kau besar mana cik kak









tengok lah tu.tak perlu ketat untuk nampak macam kurus,kau cume perlu tinggi!(afiqahnordin,kau tu pendek!)

ini belum pernah ada lagi,n teringin nak ada,macam cool
hey,did i mention my bday 23 dec?
saje gtaw,tibe2 terfikir

4.loose long shirt

kenapa muke kau cam sedih?eh tiba-tiba














suke!suke!sebab ketat bhgian dada,and xketat bhg punggung,terbaek ah,




5.jubah denim-baru tahu hari ini sebab ternampak orang pakai...tapi tak pernah nampak kt kedai,kalau tahu tolong beli tanpa mintak duit balik boleh??








suke sangat dengan layered blouse macam kat bawah ni






tapi kalau pakai tudung,macam sia sia je,buat penat tukang jahit,bukan nampak pun layered tuh,huhu

ayuh afiqahnordin,cepat lah berani bergaya,seraya di pinang cepat oleh encik hafiz(tak habis2 lg pasal kahwin!)

1 comment:

  1. ^____^ cantik x semestinya perlukan pakaian yang cantik,asal an kita tau utk bgaya dan mgayakan,kira cantik ape,u rite girl,stakat pakai pakaian ikt body org dh kata cntk,e2 dr pelbagai pandangan,tp kira pikir blk apa pegangan kita,btl ke aku taip ni,heheee...soe la kalu ayt cm huru hara,zue pn nah gak nk pakai bju yg ikt size ckp2 bdn,tp tgk blk,cm hodoh lah,zue kurus,and xbrape nk tggi sgt la,stakat brt 45kg je,tp zue lbh selesa pakai bju yg besar skt,sbb rasa selesa lah,heheeee...jeans pn pakai yg size 30,bsr an,pgg size 26/27 je,sbb peha pmpn an bsr,ssh nk cr suar yg sesuai,so pakai la pakaian yg selesa and mgikt hukum2 islam,nk diiktkan byk yg xleh pakai,tp selagi kita pandai and bijak menggayakannya,an,heheee

    ReplyDelete