Saturday, September 10, 2011

klang bandaraya di radja

for those yg xtahu,aku skrg di klang.starting my clinical years di HTAR.
aku xtaw lah knape my other coursemates mcm xsuka klang kn tapi bg aku,klang ada benda2 yg aku cari n idam2 di zaman universiti.

klas memang hectic..tapi masa kt um pun boleh thn lah hectic bagai kn,tapi um xprovide pemandangan yg aman hanya dari tingkap bilikmu..u know..tapi xsemua dapat lah bilik mcm aku kn..kawan2 aku yang lain,pemandangan tingkap dorg adalah satu blok yg buruk gile,haruslah scary malam2..n lagi satu tu,pmndgn blok  org lain,xdelah buruk..juz xmenarik..

disebabkan xleh upload gmbr kn.so xdpt nk provide korg dgn the actual pict..but i can provide the details though.from my window view..theres a taman perumahan..tp juz boleh nmpk bumbung and tingkap belakng jelah..syang betol,kalau dapat tengok budak2 main2 petang2 kt depan rumah bes kn..then betol2 belakang blok aku ada mcm pdang sejengkal je pun..tp bes sgt,sbb burung2 suke main kt situ.fyi.klang ni byk gile gagak taw..tp jus kt carpark..n bilik aku xmngdap dgn gagak2 itu,so ok lah.kalau ada pun sikit2 je pun gagak lalu lalang,kutip duit perlindungan agaknye..mostly ada mcm tiung kot..yg kalau berkicau tu mcm ....... i dun know!tp comel sebab mcm aman sangat2.sukalah. and kalau hujan kn,mcm hari ni.pdg tu akan berlopak..padang tu cantik taw bukan tanah merah..die mcm pdang hijau..and the best part is burung2 tiung tu akan main2 dekat lopak2 tu.ahhhhhh... comel gile.and tenang gile.

sbb kn kehidupan klang di dalam bilik afiqahnordin yg nyaman ini,aku bgn tghri ok pd hari sabtu.sbb sejuk je.bgun2 pulak terus lapar,nak gi gosok gigi,n masa tu hujan lebat taw.aku kuar bilik,dlm hti cis kasut basah,membebel dlm hati,pastu gi toilet,balik dr toilet kn,hujan selebat2 nye..kena lah tempias kt muka..mcm mandi hujan weyh..aku pun.. ee lama xmandi hujan,aku pun berdiri lah kt koridor tu,basah dgn air hujan,n angin yg kuat..sejuk gile,..keadaan masa tu,hati aku sgt2 tenang..ya allah,sush nk cri moment cmtu lg...mcm jatuh cinta sangat dengan klang..ingt mcm nk pggil jem n yeyex..tp mcm syang gile nk gerak..nk duduk je mcm tu satu hari..aman sangat hati ni..

then klang ni,xde dewan makan so aku boleh mkn suka hati.n xbazir..yelah,kalau ada dm kn,kalau aku lapar pukul 10,kenalah tunggu sampai pukul 12 baru dm bukak.n kalau aku gi jugak cri mkn pukul 11 tu,pukul 12 dh knyang xmkn kt dm..kn bazir cmtu..lglah kalau keluar hari sabtu,balik leawt mlm..bazir lg xmkn pdhal dah bayar kn.

bilik kt klang pun sgt sejuk..bilik kt um panas gile,xtaw lah knape..bilik kt blok baru tu oklah,sejuk jugak..kalau blok aku tu,weyh panas gile tw. even mlm.sabor jelah.(ke bilik aku je yg panas ehem ehem dosa banyak)

sygnye kena duduk klang ni setahun je,nt balik ke um balik..wekk xbes..cuma hrp kt um nt,even tmpt berbeza benda2 mcm ni,aku boleh rasa lagi.n ada dewan makan..humph!

n klang ni dkt dgn rumah hapiz,so boleh suh die hntr mkn kt aku hewhewhew...

No comments:

Post a Comment