Wednesday, December 29, 2010

tips penjimatan afiqahnordin-baju dan kasut

selalu rasa nak pakai baju tukar2,tudung,kain,seluar...perghh..stress jd perempuan nih..kalau gi dating tuh,bf siap pesan,pakai lah baju yang saya xpenah nampak,boring lah saya tengok awak pakai baju same je

pergh,berapi...berapi,dengar org komen sukahati...oi,cakap senang lah,semua tu kena ada kos yang banyak taw x??

so,sbg awek berkaliber tak nak bg bf lari,haruslah mencari2 cara2 beli baju manyak-manyak tp duit keluar xmanyak puN!

BUNDLE WEYH!BUNDLE!
tp maybe ade org kata,i xselesa u pakai baju2 terpakai nih,nt gatal..or mak i xbg...
i'd say,,xpelah mcm tuh,aku bukn suruh hang ikut cara aku pun :)

ini antara baju yang aku beli kat bundle:

cardigan







my fevret!




rasanya sepatutnya benda ni pakai sampai paras lutut,tp sebab aku ni pendek jd smpai kaki pulak
tp ok je,bile pakai cantik sgt okeyh,kena ngorat 2x!puji 2x!



yg kotor tuh sbb capuk softlan taw,bukan kotor..antara pakaian yang aku pakai,terus instant kurus



beg pun ada jugak!nice kn!

sebenarnya bnyak lg,tp tertinggal kt rumah so xdpt nk tunjuk,rugi betol..


basically shopping kat bundle nih,kena pandai pilih and sabar lah..choice byk gile sumpah xterkata!

memang sesuai sgt dengan aku!sgt!
sbab aku ni jenis yang suka duduk satu kedai dgn lame2 selame mungkin,seronok sgt memilih baju sampai xperasan masa..
and aku senang berkenan dekat baju2,so kalau aku g kedai mahal,mmg frust lah xleh beli banyak2...
sbb tak nak keluar duit byk2 sgt,miskin nanti..
tapi kalau kt bundle,dkat tmpat aku tuh,4helai baju RM10!pilih sakan lah...kalau kedai biasa?4 helai mahu 200 kn kn?
kalau 4helai kt bundle-RM 10..brape ringgit aku jimat?RM190!

DID U SEE MY POINT?DID U?DID U?


sebab tu aku suka gi bundle!esok nak gi bundle jugak!wahh excited nih...

and,paling penting mix and match lah benda dr bundle dgn bnda mahal..lagi lagi penjimatan lah


seterusnya,,shopping kat kedai murah..urm,contohnya,kt masjid jamek or shopping complex yang nampak kemurahannya..cth:PERTAMA..kau pernah dgr ?aku 1st time okeyh,apiz yang kenalkan...alah,kebetulan lalu masa jalan2 menyakitkan kaki naik LRT gi KL tu...

aku beli nih

harga xsilap RM 27..kalau kedai biasa?paling2 sale pun RM 50


lagi satu paling baru sekali,aku beli nih


memang jatuh cinta pandang pertama kat benda nih!cantik sgt okay!
harga RM20,beli dekat masjid jamek

kalau kedai2 kat midvalley tuh,harga sale pun mungkin RM50..so dah jimat berape utk kasut?RM 53!boleh gi pizza hut taw(bab makanan takde penjimatan ye harap maaf)

tapi pandai2 lah,jgn pakai selalu sgt

maksudnye,

aku asingkan

kasut gi kuliah,kasut gi dewan makan,kasut gi jalan2 cantik,kasut gi dinner...so,lg kurang aku pakai kasut tuh,lg susah benda tu nak koyak!

kalau koyak pun,improvise lah!either hntar gi pkcik tepi jln betulkan,in case itu adlh kasut ksyangan...kalau kasut mmg xbrape nk syg tu,mmg kne buang lah..sbb hati melonjak nak beli kasut baru kn..

tp menjadi afiqahnordin yang beli brg2 dgn duit sendiri,aku sgt syg brg2 sendiri,n kalau boleh mmg nak jge elok2 lah..

bundle kat tmpt aku ada jual jubah sekali,nt nak usya lah..huuu

and kalau tudung pulak,memang sggup bersusah payah gi masjid jamek sbb murah and cantik,kalau tmpt lain nih murah je lebih tp xde kualiti sgt,nt cepat tetas,pastu nak kena beli lg,pergghh itu bukan penjimatan,itu kerugian weyh,

if ada tips dr korang,kongsilah!

akhir kata saya sayang duit saya!

bai!

3 comments:

  1. eh minah bundle!haha..
    satu lg tempat murah tuk baju2 yg trendy:sungei wang!

    ReplyDelete
  2. xpernah pergi lg lah,nt nak cube,thanx aini

    ReplyDelete
  3. jom nnti g sama2..ala die opposite ts..ade kdai yg semua 20,semua 15..comel2 gak bju die..lebeh kurg korea style..haha..blog kucing dah siap.sekian

    ReplyDelete