Sunday, October 31, 2010

jumaat balik ke rumah

yeayy!! tp sebelum weekend  yang hebat bermula, tragedi pertama terjadi:




before nih memang aku selalu harap sandal ni putus,sebab dah bosan asek pakai yang sama,tp bila putus sedih pulak tsk tsk

niat pulang ke halaman tetap diteruskan,

rutin normal yang berlaku pada hari balik ke rumah,kira memang setiap kali aku balik memang ini lah yang terjadi.. first thing yang di kejar adalah adik no.6,lepas tu kejar adik no.7 pulak..kau yg pling ku rindu..sebab mereka tiada enset(hahaha geli tak guna enset)..so tak boleh nak borak 

selepas mengah maen kejar2,periuk nasi di tuju..haruslah begitu,seminggu tak dapat nasi,peluang untuk makan nasi tanpa pandangan keji faiz so dan hasif (ok,sama-sama promote blog hang, ok budi jangan di bawa mati,langsai selepas habis baca blog ak noh )

selepas makan,ikut ibu ke kedai untuk timbang berat,jika berat tak berkurang salahkn nasi  yang makan tengahari tadi,berat sebenar tidak akan pernah beritahu kat blog,kecuali dah sampai 49kg bhahaha

balik dr kedai,pukul 6 ptg,,alamak dah masuk waktu mandi..terus menuju ke kamar bukan kesayangan(sebab  kena kongsi dengan adik sigh sigh), n kol hafiz kesayangan(sebab tak kena kongsi dgn adik malah dgn sape2 pun hee)..perkara wajib seterusnya adalah tidur,,saya mesti akan tidur,sebab tak nak dengar ibu bebel2 suruh mandi...

bangun balik dalam 5minit sebelum mega movie tv3 start..

itu semua hari jumaat

sabtu esoknya, balik melaka..ada majlis-makan2-sempena-harijadinenek-konon-konon-padahal-semua-orang-suke-makan

majlis mula dengan solat maghrib,bacaan yasin n solat isyak jemaah(ok perasan tak,sepatutnya start dengan acara berhempas pulas mnyediakan juadah, sori wahai mak mertua saya memang anak dara pemalas,tapi saya cantik, xpe kan )

baju melayu coklat cair,kain pelikat hijau adalah pak sedara bongsu,die single lg kot,no fon adalah 0133731324,tekan2 dapat tp ak la yg angkat bhahaha


kabur maaf,nak jugak tunjuk ibu,bukan yang kecik sikit dr saya itu


yang diraikan,nek enon haha nama sebenar nur jadi enon



cube teka sape yg cantik belah kanan?kalau xdapat teka sile nages skarang
ok belah kiri cantik juge


gmbr nak tunjuk budak comel,ok knape ibu bersungguh2 cube nk setanding  comel dengan humairah?

siapa diet nages skrang,ignore bekas merah penutup dh kopak

gambar hiasan,bukan juadah

screw me,screw the diet

bekas xleh nk cantik lg

ini bukan pulut panggang,ini otak-otak

kek itu kek durian weyh,saya xsuke,kamu suke??

ini ayah tengah tgok bola,kelantan menang,walaweyh padan muke penyokong negeri sembilan(btw dialog yg same juge akan dgunakan jika ngeri sembilan yg mnang)

adik no7 dan no.6,dah tak nak tido dengan aku eh korang,

adik kesayangan no.7

adik no.6 kesyangan pling pling syang sangat,bias punye manusia

tibe2 ada gmbr menyediakan juadah,mesin tebu
(baju purple adi,adik no2,baju biru ikmal,adik no3,baju kelabu mak cik, cik dah,)

eh ada 1 je,kau afiqahnordin,satu minit je kau duk dapur kn,ye mak mertua


hajar budak bijak

aqil,aku penah babysit die,dulu die comel,sjak dh xdgr ckp aku,dh xcomel dh,hehe

adik aqil,humairah,budak ni dh kurus,dulu die gemuk,mesti kne tny cane die diet

newcomer of the family 1:brownie(tp ak pggil de beron,sbb lg snang)

comel x cucu nenek no 13

newcomer 2:aniq


tapi saya ada berita buruk(ok  mode sedih tibe2)

hafiz kemalangan

gambar nyatakan segalanya








hafiz ok,penumpang,ipin,juge selamat
cume kereta hensem yg xselamat, will cover by insurance 

pesanan khidmat masy: 

"kemalangan boleh terjadi even kau secekap mane,even kereta kau berpuluh ribu,berhati2 di jalan raya"-hafiz

hafiz pemandu yang cekap,die sendiri tak percaye bnda ni terjadi,tp still dh terjadi, well tiada yang abadi melainkan Allah 

firman Allah:
kun fa ya kun-surah yasin
tafsir: jadilah!maka jadilah ia 

sayang saya,moga tabah,i'll always b bside u

masa pulang ke u,dlam LRT ad pakcik tua pervert,xnk cerita nk termuntah muak muka x ensem nk pgang2 aku
,tidak bermakna de ensem de boleh pgang ak juge

my great weekend end with me writing dis blog,watefakk asal gmbr xcantik,patut  lahh pun fon 5megapixel g tukar setting 3 megapixel,siot tol,pathetic gambar kabur  

sape ade fon camera 3mp jangan nk terasa eh

ok,bye 


3 comments:

  1. Camera i 3.2megapixel ok. Tp cybershot. Nak jugek nih.
    Anyway, 1st, gambaq makanan y sgt keji!
    2nd, pasaipa kucing lebih pntg dr budak tu sbb tht cat appear prior to that baby? Aneh!
    Last but not leaast, i was like homaigod-apiz-excident-matikah-jandalah-kawan-aku at first! Tgk2 dia ok. Urgh.

    ReplyDelete
  2. kisah hidup paling panjang. hoyeahh!!

    ReplyDelete